Dit boek bevat de interpretatie van de derde tot en met vijde soerah van de Glorieuze Qor'aan, de primaire bron van de islam. Een alomvattend commentaar dient de vele aspecten van uiteenlopende kennisgebieden in ogenschouw te nemen. Te denken valt aan Arabische grammatica en linguïstiek, jurisprudentie, context, geschiedenis en andere. Wellicht overbodig te constateren dat hiervoor universele kennis vereist is.
Ibn Kèthier zegt in de inleiding van zijn Tefsier: "Wanneer iemand naar de beste methoden van Tefsier vraagt, dan antwoordden wij dat de meest correcte methode om de Qor'aan uit te leggen met de Qor'aan zelf is. Wat op een bepaalde plaats in de Qor'aan in algemene termen wordt vermeld, wordt gewoonlijk op een andere plaats uitgelegd. Vindt men dit niet gemakkelijk, dan zou men naar de Soenneh moeten kijken, aangezien het doel ervan is om de Qor'aan uit leggen en zijn betekenis te preciseren. Allah zegt: "Wij hebben u (o Mohammed ) de Maning (de Qor'aan) geopenbaard, opdat u de mensen duidelijk kunt uitleggen wat hun nedergezonden is en dat zij zullen gaan nadenken." (16 Soeratoen-Nehl: 44) Hierom zei de boodschapper van Allah: “Mij is de Qor'aan en zijn equivalent gegeven,” referende aan de Soenneh.”
De eerste generatie van de islam zag er gewoonlijk vanaf om hetgeen uit te leggen, waarvan zij geen kennis hadden. Van Eboe Bakr As-Siddieq is de volgende uitspraak overgeleverd: “Welk land zal mij dragen en welke hemel zal mij bedekken, als ik over het Boek van Allah zeg waar ik geen weet van heb?”
Beoordeel
Uw naam:Uw beoordeling: Note: HTML-code wordt niet vertaald!
Oordeel: Slecht Goed
Voer onderstaande code in: